Bekijk volledige programma

Make growth sustainable

TALK

“Duurzaamheid vereist geen overtuigingskracht” (be sustainable, not persuasive)

Communicatie is een belangrijke schakel in de versnelling van de duurzaamheidstransitie. Dankzij communicatie kunnen bedrijven hun duurzaamheidsinspanningen namelijk verzilveren en via (employer) branding omzetten naar bedrijfsgroei. Als we er op die manier in slagen om van duurzaamheid niet langer een kost te maken, maar de basis voor good business, dan zal er een opwaartse spiraal in de maatschappij op gang komen. Want als duurzaamheid zorgt voor groei, dan zorgt groei voor investeringen in duurzaamheid, enzovoort. Een belangrijke premisse in dit verhaal is echter dat de duurzaamheidscommunicatie geloofwaardig is. Want als de consument het niet gelooft, dan zal de impact van duurzaamheid op (employer) branding eerder negatief zijn, met alle gevolgen vandien.

WALK

“Met Lean sustainability willen wij een houvast bieden om de vooruitgang van een bedrijf mogelijk te maken.”

Lean sustainability is ontwikkeld om bedrijven stap voor stap binnen de limieten van hun eigen financiële mogelijkheden duurzaamheid te laten integreren. Dankzij onze aanpak is duurzaamheid niet langer een extra onderwerp op de agenda, maar een onderdeel van de dagdagelijkse werking. Duurzame groei is interessant! Niet alleen voor de maatschappij maar ook voor bedrijven. Bedrijven die zich vandaag voorbereiden op de noden van de consument morgen, zijn bedrijven die sterker staan ten opzichte van de concurrentie. Het zijn deze bedrijven die klanten, medewerkers, financierders en overheden overtuigen van hun toegevoegde waarde zowel nu als in de toekomst.