Bekijk volledige programma

From footprint to brainprint

Hoe organiseer je een sustainable media-bedrijf?

Dit is het verhaal van hoe Roularta vanuit hun sterke merken mensen & bedrijven in beweging zet, om zo hun bijdrage te leveren in een duurzame leefbare planeet. Van de Trends impact awards tot Flairs Eco beauty boxen. Meer dan 2000 artikels die mensen aan het denken brengt en bijna 200.000 mensen aanzet tot actief iets veranderen aan manier van leven.

Bij Roularta Media Group streven we er niet alleen naar dat we zelf CO2 neutraal zijn tegen 2040, we brengen ook onze lezers, surfers en eigen personeel in beweging, zodat we samen stappen zetten die het verschil kunnen maken voor onze kinderen en kleinkinderen.

Walk the talk: je kan pas aan je klanten aanbieden om hun campagnes CO2 neutraal te maken, als je zelf eerst het voorbeeld geeft met onderbouwde impactvolle sustainable aanpak.

Wij bieden adverteerders en mediabureaus de mogelijkheid om de kosten voor de ecologische voetafdruk van campagnes in onze media te compenseren. Dat was een primeur in België, gebaseerd op nauwkeurige berekeningen. Dat is essentieel voor een serieuze aanpak. We gebruiken hiervoor de ClimateCalc-tool van Febelgra. Voor een pagina in Knack Weekend bijvoorbeeld zitten we op 4 kg koolstof voor 1.000 exemplaren magazines; de vergoeding bedraagt ongeveer 15 euro. Verschillende grote klanten zijn begonnen met de compensatie van hun campagnes, zoals KBC, Luminus en Dahoust Interim. Wij voelen dat er echt een positieve beweging ontstaat.

(UIt interview Media Marketing, 05/12/22)