Sustainable Stories
Het vinden, vormgeven, creëren en communiceren van jouw duurzaamheidsverhaal is een proces. In ‘Sustainable Stories’ word je stap voor stap door dat proces geleid, krijg je tips & tricks en maken we je attent op de te vermijden valkuilen. Aan de hand van voorbeelden en praktische oefeningen leer je waarom sommige stories werken en andere niet, hoe je effectieve ‘sustainable stories’ kunt vinden en maken, en welke principes leiden tot succesvolle story-driven communicatie.
Walk & Talk van Bart Lombaerts:
Walk
“Duurzaamheid is de perfecte maïzena.”
Merken en mensen opnieuw dichter bij elkaar brengen. Daarvoor doe ik het. Ik ben ervan overtuigd dat duurzaamheid niet alleen de perfecte maïzena is, maar dat het bovendien zowel mensen als merken een beter toekomstperspectief biedt.
TALK
“De nood aan informatie en inspiratie rond duurzaamheidscommunicatie is gigantisch.”
Merken en bedrijven beseffen intussen dat ze stappen moeten zetten rond duurzaamheid. En gelukkig niet alleen omdat er verplichtingen om de hoek loeren. Maar rond de juiste manier van communiceren heerst nog heel wat onzekerheid. Het juiste recept is dan ook slechts zelden gevonden. Vandaar de gigantische nood aan informatie en inspiratie.
Walk & Talk van Chris Van Gils:
Walk
“Every time you spend money, you are casting a vote for the world you want.”
Deze quote van Anna Lappé, een widely respected author en educator, expert on food systems, and sustainable food advocate die oa publiceerde in The New York Times en Oprah Magazine, maakt het heel concreet hoe we met z’n allen naar een duurzame wereld kunnen toewerken. Niet alleen met grote gebaren, die zijn ook nodig, maar ook met onze dagelijkse aankopen. Stilstaan bij wat we kopen en letterlijk onze stem (en budgetten) geven aan merken, bedrijven die een verschil maken.
Talk
“While you’re figuring out the best way to make sure your business, idea, product or project has the best possible impact on the community around you or the world in general, you might want to share your journey.The most important thing you can do to fight climate change is to talk aboutit but that’s when you realize it’s more complicated than expected.”
Een quote van de jaarlijkse meeting van het World Economic Forum die aantoont dat we meer moeten praten, meer moeten sharen, meer moeten communiceren. Niet enkel met glossy rapporten en indrukwekkende grafieken, maar met transparantie, met verhalen, over good parctices en tegenvallers.