Chris Van Gils
“Ga er maar eens voor staan, als je vandaag de dag als consument bewust duurzame keuzes wil maken bij je aankopen. De eerste stap is je goed informeren, weten waar je op moet letten en daar gaat het vaak al helemaal mis. Want waar vind je die info? Bij de overheid? Bij de producenten? Bij de media? Hoe lees je de labels? Wie heeft de juiste expertise om je de weg te wijzen? En hoe vermijd je greenwashing?”

Chris Van Gils is founder-owner van ContentMoon, een content & media consultancy studio.
Na jaren als hoofdredacteur voor lifestyle magazines Flair, Fit&Gezond, Kids & Co en de digitale divisie van Sanoma was ze als Content Marketing Director verantwoordelijk voor de contentmarketing-activiteiten voor Sanoma Europa. Ze werkte content-marketing strategieën uit voor tal van nationale en internationale klanten en realiseerde internationale award-winning multichannel contentplannen.
Met haar studio Contentmoon ondersteunt ze media, merken en overheden met het opzetten van hun content architectuur, met een focus op sustainability en duurzame content voor klanten als Bio-Planet, Ovam, Recupel, Vlaanderen Circulair, Panos, Dealmakers, Accuro, UA, Roularta, ea
Chris is oprichter en programma director van het postgraduaat Content Rules!? bij de AP hogeschool waar ze ook lector content marketing is. Voor de Roularta masterclass ‘Talk the Walk’ stelde zij het concept en programma samen.
“Overal hetzelfde verhaal. Misschien een juist verhaal maar hoe kun je er jouw duurzaamheidsverhaal van maken zonder in cliché’s te vervallen? Vaak betekent dat letterlijk terug naar de bron gaan. Waarom doe je wat je doet? En hoe denk daarmee duurzaam te kunnen bijdragen aan de toekomst van de planeet?”